25 July 2016

Panas Baran



Cerita dia malam tadi ada sorang membe ni tanya aku cemana cara aku handle lelaki jenis panas baran. Sebab katanya dia nampak aku dulu masa dengan Encik XYZ (which is in 2010) rilek je. Hahahahaha. Seriously? Sebenarnyaaaa dalam kes dia ni


1) Orang yang ramai duk kata dia panas baran. Kalau kau tanya aku, aku tak pernah sekali pun jumpa dia yang macam tu. Sepanjang kenal, sekali pun dia tak pernah tinggi suara dengan aku. Kalau marah aku, dia angkat kaki blah je. Sikit pun takde marah apatah lagi pukul. Ini fakta ni. Aku tak tipu.

2) Lagipun dalam tempoh enam bulan tu aku rasa tak cukup lagi pun nak bebetul kenal true color seseorang. Mungkin masa tu baik punya cover lagi. So dia pun tak pernah jumpa lagi perangai setan aku mungkin sebab tu dia macam tu (1). 


Tapi aku ingat je lagi kes rebut roti canai sekeping dengan bebudak rumah dia.  Dia punya hangin macam kan berebut emas 30kg. Ahahahahahahahahahahahahahahaha bapak lawakk!


K dah. Lupakan dia.

..................................................


Sebenarnya aku yang baaaanyakkkk sangat belajar pasal panas baran ni dengan dak pakwe. Serious cakap. Dah masuk tahun ke 6 ni rasa dah masak sangat dah dengan hangin dia. Tapi dia pun pandai kontrol dah sekarang ni. Cuma kekadang je ada terlepas sesikit. Hehehehehe. Takpelah tu. Tahniah & thank you sayanggg :* 


Susah okay nak buang baran ni.


Pada aku nak handle orang jenis ni tak susah kalau kau tahu all the dosss and don'tsss :) 


This one, kena tanyalah tuan punya badan sendiri apa yang dia suka apa yang dia tak suka. Aku pun memula dulu setahun dua tu hampeh jugak sebulan sekali dua tu kau siap jelah mesti ada punya masa-masa kena get ready skills nak bukak gelanggang silat, sumo, muay thai segala. Hahahahahaha


Cara aku biasa waktu-waktu puncak macam waktu tidur (lepas bangun tidur), waktu makan, haaaa itu kena pasang kekuda siap. Ready kan je diri kau tu. Kalau boleh time ni jangan buat hal pasal time camni lah selalu nak lava panas dalam dada tu meletopnya pun -,- 


Tapi tapiiii tapiiiiiii kalau dah terpaksa sangat tahan sikit bagi masa make sure kesayangan semua cukup tidur, dah bebetul sedar dari mamai tidur tu, dah cukup makan baru boleh nak start. Serious. Tips ni tips!


Gambar ni diambil sejurus selepas makan tengahari 
yakni selepas puas bergaduh bertekak pasal lapau -,,-


Sebenarnya aku pun jadi nak taip entry ni pasal pakwe baru mengamuk pagi tadi pasal dia terrrrrr-insecure sendiri. Ahahahahaha. Sedih jugak pakwe aku ni kekadang. Nasib baik engko tak sihat banggg T________T


Yang Acah Tahu,      
Dak Ain le siapa lagi.

No comments:

Post a Comment